Podeu veure alguns dels nostres treballs en aquest departament.
PINTURA I DAURATS
Registro / Registre | Denominación / Denominació | Tipología / Tipologia | Ciudad / Ciutat | Info |
---|---|---|---|---|
123456ABC-L | Retrat del rei Ferran VI | Pintura sobre llenç | València | |
123456ABC-K | Retaule dels Set Gojos de la Mare de Déu | Pintura sobre taula | València | |
123456ABC-U | Sant Pau | Pintura sobre taula | València | |
123456ABC-X | Mare de Déu del Gremi dels Moliners | Pintura sobre taula | València |
Restauració Mare de Déu del Gremi dels Moliners.
La taula, coneguda també com a Mare de Déu de l’Almoina, mostra asseguda en un setial, sobre fons daurat, Maria alletant l’infant Jesús, disposat en la seua falda i en actitud de beneir i amb l’orbe en la mà. Vist vestit roig amb àmplia capa blanca, colors propis del Gremi dels Moliners. Sobre el seu cap llueix una diadema de perles i caboixó central, i aurèola estrelada de pastillatge, que també veiem en altres obres del Mestre de Perea. L’infant Jesús mostra nuat al coll un collaret de comptes i branca de coral, amulet medieval contra el mal d’ull. El fons és d’or burinat i amb traceria gòtica. Als peus de la imatge, una roda de molí en testifica la vinculació amb el Gremi dels Moliners.
Sant Pau.
Probablement, aquesta obra formava part d’un retaule de grans dimensions, executat en el primer terç del segle XVI, del qual només es té constància d’aquesta peça. La figura de Sant Pau està representada en un paisatge amb perspectiva i ocupa la major part de la composició. Se’l representa amb barba llarga, calb i vestit amb túnica i mantell de la manera posterior a la seua conversió.
Porta en la seua mà dreta el seu atribut tradicional, una espasa, que representa l’instrument del seu martiri, i en la seua mà esquerra porta un llibre similar al dels evangelistes, atribut associat al primitiu art cristià.
L’escena s’estructura en tres plans, el primer pla és on es troba el personatge sobre el riu i un llit d’abundant vegetació. Des d’un paisatge rocós en el segon pla, brolla una font que dona origen al riu. En el tercer pla la composició correspon a la representació de muntanyes i bosc.
Retaule dels Set Gojos de la Mare de Déu.
Escenes dedicades als Set Gojos de la Mare de Déu. En aquest retaule es representen els Set Gojos Espirituals de la Mare de Déu, és a dir, els moments transcendentals de la vida de la Mare de Déu en el següent ordre:
1. Taula central. Mare de Déu entronitzada amb l’Infant en la seua falda entre dos àngels.
2. Escena. Anunciació.
3. Escena. Nativitat.
4. Escena. Epifania.
5. Escena. Resurrecció.
6. Escena. Ascensió.
7. Escena. Pentecosta.
8. Escena. Dormició.
9. Predel·la. Santa Llúcia, Santa Bàrbara, Crist com a Baró de Dolors, Santa Quitèria i Sant Sebastià.
Retrat del rei Ferran VI.
Ferran VI, fill de Felip V, que va morir el dia 9 de juliol de 1746, va ser proclamat rei a València el dia 20 d’agost. En aquest retrat veiem el monarca quasi de front amb aparença molt jove, vestit amb casaca de vellut granat amb cordadura daurada i pells en la mànega, faixí de capità general i sobre el pit la banda i venera de l’Orde del Toisó d’Or.
Obra del segle XVIII (1746 aprox.) de l’autor Josep Vergara Ximeno (1726-1799).